måndag 19 oktober 2009

Webben – allt viktigare marknadsföringskanal

Sociala medier på frammarsch

Traditionell reklam och PR ratas i lågkonjunkturen. Tre av fyra medelstora företag investerar i sin webbplats under det närmaste året. Sociala medier är det enskilt största området, men osäkerheten är stor, enligt en ny undersökning från företaget Episerver.

Vart fjärde, 23 procent, av de medelstora företagen kommer att investera i att vidareutveckla webbplatsen så att den kan hantera sociala medier. Men den största gruppen, 47 procent, har ännu inte bestämt sig exakt vad de ska göra på sin webbplats.

- Webben har blivit en verksamhetskritisk kanal som nu spelar den centrala rollen för all marknadsföring, säger Maria Wasing, marknadschef på Episerver.

Idag kan nästan tre av tio företag erbjuda sociala medier i någon form såsom att man har en community, en bemannad chat och/eller kopplingar till facebook, twitter eller liknande.

----------------------------------------------------------------------


Vill du också nå ut med Social Media Marketing?

Vi hjälper er att arbeta fram en stark strategi för social media på internet. Vilka forum finns? Hur använder du dem? Vilka lämpar sig bäst för er verksamhet? Vi analyser dina kommunikationsbehov och anpassar era befintliga kommunikationslösningar. Vi hjälper er marknadsföra era länkar. Vi stärker er sökabilitet på sökmotorer som räknas.

» Inspirationsföreläsning 1-2 timmar (Social Media Marketing introduktion)
» Halvdagsutbildning (Social Media Marketing + Google Analytics)
» Heldagsutbildning (Total Social Media Campaign)


Reklambyrå i Göteborg
Annica Ljungberg, XLNT Communication, föreläste om
sociala medier på Västsvenska Industri- och handelskammaren
den 10 september, 2009.

Vill du boka Annica som föreläsare, klicka här.

Föreläsningar i november: Novasell (nätverk för säljchefer). Se hela programmet.

XLNT Communication (Reklambyrå i Göteborg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar